2. Asocierea capitolelor (centrelor de cost) la liniile documentului

  1. În Documente – Introducere –   [Categorie document] (se alege categoria de document);
  2. La „Tip document” se alege [Tipul de document] (se alege tipul de document);
  3. Se face click sub căsuța „Tip document”;
  4. Se introduc datele de pe [tip document]: -Nume partener (dacă partenerul nu există în listă se apasă F2 pentru actualizarea nomenclatorului de parteneri – vezi „Actualizare listei de Parteneri); Număr/serie; Valuta, etc.
  5. Se introduc liniile documentului astfel:
    1. Se apasă butonul “” din partea de jos a ferestrei;
    1. Se alege denumirea produsului din deptul coloanei „Denumire”;
    1. Se introduce cantitatea și prețul unitar.
    1. Pentru a valida rândul introdus se apasă bifa verde (“”) din partea inferioara a ferestrei.
  1. Se apasă butonul „Salveaza” din partea stânga-sus a ferestrei;
  2. Se extinde fiecare linie pentru care se dorește asocierea capitolelor (apăsând “+”, aflat la început de rând);
  3. Pentru documente de stoc,  cum ar fi bonurile de consum și dacă se folosește metoda FIFO/LIFO, completarea capitolelor și a valorilor aferente nu se poate realiza decât după ce s-a efectuat salvarea documentului iar aplicația a calculat prețurile și valorile pentru documentul respectiv;
  4. Imediat după salvare, documentul va fi marcat cu mesajul, în roșu: “Document blocat pentru editare – SE POT EDITA DOAR CAPITOLELE”;
  5. Se selectează capitolele și valorile corespunzătoare. Într-o introducere secvențială normală, aplicația va calcula, pentru fiecare capitol introdus, suma egală cu diferența dintre valoarea de pe linie și suma valorilor capitolelor introduse pentru fiecare linie;
  6. Se acționează butonul Salvare. Acesta va determina salvarea capitolelor și a valorilor aferente introduse la punctul 10.
Was this page helpful?

Leave a reply