Creare XML pentru Declarația unică 112
Încărcăm, mai întâi datele pentru luna de raportare:
- În Rapoarte – Declaratii… – Declaratia 112 – Incarca Date (Automat);
- Alegeți luna de raportare, în noua fereastră apărută, în câmpul “Luna de raportare” (Oricare zi din lună este acceptată);
- Dacă există riscul suprascrierii unor date deja existente, va apărea un mesaj corespunzător.
Pentru actulizarea datelor și crearea propriu-zisă a fișierului XML:
- În Rapoarte – Declarații… – Declarația 112 – Actualizează Date (Manual);
- Dacă este cazul schimbați data din partea superioară a ferestrei nou apărute, corespunzătoare lunii de raportare;
- Pentru fiecare angajat în parte, verificați datele, iar dacă este cazul, efectuați eventualele modificări;
- Salvați modificările;
- Accesați interfața cu obligațiile ce trebuiesc a fi declarate pentru angajator, în secțiunea 1.1 a declarației, prin apăsarea butonului “Angajator”;
- Încărcați datele în această fereastră, prin apăsarea “Incarcă datele pt. luna de raportare”;
- Salvați prin apăsarea butonului “Salveaza” și închideți această fereastră;
- Revenind pe fereastra cu angajați, creați XML-ul prin accesarea butonului “Creare XML”. Specificați datele necesare salvării (numele și locația dorită) și apăsați butonul “Save”;
- Completați de fiecare dată parametrii:
- Luna de raportare: implicit este aleasă luna anterioară celei curente;
- Nume Declarant;
- Prenume Declarant;
- Fnctia Declarant;
- Declarație Rectificative: daca declarația creată este una rectificativă;
- Nume XML: preia numele ales anterior, la pasul 8.
Tipărirea anexelor declarației 112 (1, 1.1 sau 1.2):
- În Rapoarte – Declarații… – Declarația 112 – Actualizează Date (Manual);
- Dacă este cazul schimbați data din partea superioară a ferestrei nou apărute, corespunzătoare lunii de raportare;
- Pentru fiecare dintre anexele declarației 112 aveți butoanele:
- Anexa 1: Tipărește – Anexa 1;
- Anexa 1.1: Tipărește – Anexa 1.1 (Angajator);
- Anexa 1.2: Tipărește – Anexa 1.2 (Asigurat).
Pentru a tipări raportul, apăsați combinația de taste CTR+P sau accesați opțiunea Fișiere – Tipărește…
Declarația 112 – Interfața cu datele asiguraților
- Butonul “Angajator” – afișează interfața ce permite introducerea / preluarea datelor angajatorului (preluarea datelor se face pe baza valorilor introduse/ preluate pentru fiecare angajat);
- Submeniul “Tipărește” conține opțiunile:
- Anexa 1: Tipărește – Anexa 1;
- Anexa 1.1: Tipărește – Anexa 1.1 (Angajator);
- Anexa 1.2: Tipărește – Anexa 1.2 (Asigurat).
- Butonul “Creare XML” – crează XML-ul ce va permite raportarea declarației 112. Pentru ca XML-ul sa fie unul valie este necesar ca datele angajaților dar și cele ale angajatorului să fie introduse/preluate;
- Grupul de butoane “Salveaza” și “Inchide” – permit salvarea modificărilor făcute pe fereastră, precum și închiderea acesteia;
- Controlul “Luna de raportare” – permite selecția lunii de raportare;
- Zona cu datele de identifiecare a asiguraților, cuprinde data de angajare, cea de plecare, casa de asigurări de sănătate, sau dacă angajatul este asigurat pentru șomaj și sănătate;
- Navigatorul listei angajaților – permite observarea numărului înregistrării curente, navigarea în înregistrări, dar și adăugarea sau ștergerea acestora;
- Tabelul coasiguraților – prezintă lista coasiguraților angajatului selectat;
- Navigatorul listei de coasigurați – oferă funcționalitățile de parcurgere a listei, dar și adăugarea / ștergerea unui coasigurat;
- Detaliile asiguratului – toate informațiile ce trebuiesc raportate pentru un asigurat sunt cuprinse în această zonă:
- Secțiunea A;
- Secțiunea B1 – Contracte de muncă;
- Secțiunea B1.1. – Scutiri la plată;
- Secțiunea B2 – C.N.P.A.S – Condiții de muncă;
- Secțiunea B3 – Indemnizații asigurări sociale;
- Secțiunea B4 – Centralizator;
- Secțiunea C – Raportări pentru asigurați completate de alte entități asimilate angajatorului;
- Secțiunea D – Cocedii medicale.
Grupul de butoane pentru adăugarea unei înregistrări (+), confirmarea unei modificări (✓), sau renunțarea la introducere (X). Devin active contextual, doar pentru tabelele unde este necesară utilizarea acestora
Declarația 112 – Interfața cu datele angajatorului
Explicații pentru Declarația 112 – Interfața cu datele angajatorului
- Grupul de butoane “Salveaza” și “Inchide” – permit salvarea modificărilor făcute pe fereastră, precum și închiderea acesteia;
- “Încărcare date pt. luna de raportare” – realizează încărcarea datelor ce vor fi raportate pentru angajator pe baza datelor asiguraților;
- “Luna de raportare” – permite selectarea lunii de raportare. Oricare zi din lună poate fi aleasă;
- Zona principală – conține datele referitoare la:
- Datele de identificare a plătitorului;
- Secțiunea A – Alte date de identificare a plătitorului;
- Secțiunea B – Indicatori statistici;
- C.1. – Condiții de muncă;
- C.2. – Indemnizații sănătate;
- C.3. – Indemnizații pentru accidente de muncă și boli profesionale;
- C.4. – Sumă scutită din contribuția la șomaj a angajatorului potrivit prevederilor legale;
- C.6 – Contribuție șomaj datorată de angajator;
- C.7. – Contribuție fond de garantare datorat de angajator;
- Secțiunea D – Indicatori statistici;
- E.1. – Condiții de muncă;
- E.2. – Indemnizații sănătate;
- E.3. – Indemnizații pentru accidente de muncă și boli profesionale;
- E.4. – Ajutoare deces;
- F.1. – Suma de plată sediu principal.
- Grupul de butoane pentru adăugarea unei înregistrări (+), confirmarea unei modificări (✓), sau renunțarea la introducere (X).
- Tabelul creanțelor fiscale datorate de către angajator;
- Navigatorul creațelor fiscale – oferă funcționalitățile de parcurgere a listei, dar și adăugarea / ștergerea unei înregistrări;
- Tabelul subvențiilor, scutirilor sau a reducerilor;
- Navigatorul pentru subvenții, scutiri, reduceri – oferă funcționalitățile de parcurgere a listei, dar și adăugarea / ștergerea unei înregistrări;
- Tabelul ce conține sumele datorate de sediile secundare ale angajatorului;
Navigatorul pentru înregistrările ce țin de sediile secundare – oferă funcționalitățile de parcurgere a listei, dar și adăugarea / ștergerea unei înregistrări