- În Documente – Introducere – Facturi client;
- La „Tip document” se alege FC Romania ;
- Se face click sub căsuța „Tip document”;
- Se introduc datele de antet:
-Nume partener (dacă partenerul nu există în listă se apasă F2 pentru actualizarea nomenclatorului de parteneri – vezi „Actualizarea listei de Parteneri”);
– Număr/serie: se va utiliza un jurnal de numeroatare automată. Numărul va fi generat la apăsarea butonului de salvare;
– Număr contract: se selectează doar dintre contractele active ale partenerului;
– Data contabila: data la care va fi luat în evidenţa contabilă;
– Data documente: data efectivă a documentului;
– Cota de TVA, se bifează dacă este cazul “TVA la Plata” (facturi către clienţi) sau “TVA la încasare” (facturi de la furnizori);
– Valuta, cursul BNR este completat automat cu valoarea publicată în ziua precedentă faţă de data documentului;
– Scadenţa este calculată în funcţie de data documentului la care se adaugă un număr de zile stabilit în parametrii aplicaţiei sau la nivel de partener;
– Observaţii şi/sau Explicaţii;
– Date expediere: Numele, C.I., CNP, Mijloc transport, Data;
– CAF (coeficient de ajustare monetară);
– Adaos la nivel de document: Se aplică la valoarea documentului. Adaosul poate fi aplicat sau inclus în valoarea documentului;
– Accize: Se introduc în sumă fixă şi se consideră incluse în valoarea documentului;
- Se introduc liniile facturii astfel:
- Se apasa butonul “
” din partea de jos a ferestrei;
- Se alege denumirea produsului din deptul coloanei „Denumire”;
- Se introduce cantitatea si pretul unitar.
- Pentru a valida randul introdus se apasa bifa verde din partea inferioara a ferestrei.
- Se apasa butonul “
- Se apasă butonul „Salveaza” din partea stanga-sus a ferestrei.
- Se apasă „Salveaza”.