Acest meniu lanseaza in executie utilitarul „Monografii” ce permite definirea de monografii contabile, utile in procesul de generare automata a notelor contabile.
Semnificatia coloanelor este urmatoarea:
- Denumire: contine denumirea monografiei contabile. Lista monografiilor de pe aceasta coloana apare in momentul definirii unui document, la selectarea parametrului „Monografie”;
- Tip: specifica daca monografia respectiva este asociata unui document cu linii sau unui document fara linii(financiar);
- Jurnal: specifica jurnalul contabil in care vor fi inregistrate notele contabile asociate monografiei si care vor fi generate automat de aplicatie. Jurnalele contabile sunt cele definite prin utilitarul <Contabilitate/Configurare/Jurnale contabile>;
- Explicatie nota: este un sir de caractere care va fi generat automat de aplicatie si va apare in campul „Explicatie” al notei contabile. In afara textului propriu-zis, utilizatorul poate defini urmatorii parametri – care isi vor prelua valorile efective din documentele introduse:
{numar} – numarul documentului;
{data} – data documentului;
{tipdocument} – denumire document: parametrul <Nume> din interfata de definire a documentului
{codpartener} – codul partenerului
{partener} – partenerul;
{localitate} – localitatea partenerului
{explicatie} – explicatie;
{observatii} – observatie;
- Categorie: contine valori selectate din lista categoriilor contabile definite prin utilitarul <Contabilitate/Configurare/Categorii contabile pentru produse>. In plus, se mai poate selecta si [orice altceva], in cazul in care, pe document, este o pozitie a carei categorie contabila nu este cuprinsa pe aceasta coloana.
- Debit: reprezinta contul contabil debitor asociat categoriei contabile selectate;
- Credit: reprezinta contul contabil creditor asociat categoriei contabile selectate;
- Sursa: specifica de unde va prelua aplicatia valorile asociate formulei contabile: „Din document” sau „De pe linii”.
- Suma: specifica din ce campuri va prelua aplicatia valorile care vor fi trecute in dreptul formulei contabile. Sunt posibile campurile: „accize”, „total”, „tva”, „valoare” (vezi partea referitoare la definirea documentelor).
- Explicatie Formula: este un sir de caractere care va fi generat automat de aplicatie si va apare in campul „Explicatie” al formulei din cadrul notei contabile. In afara textului propriu-zis, utilizatorul poate defini si parametrul {categorie} – pe care aplicatia il va inlocui cu categoria contabila din coloana „Categorie”.